Monday, May 18, 2009

AYAT-AYAT CINTA.....


The Islamic romance film “Ayat Ayat Cinta”, political Islam, and pesantren prodigies.


The wildly popular novel by Habiburrahman El-Shirazy and now film, Ayat Ayat Cinta (Love Verses), tells the story of young handsome Fahri bin Abdullah Shiddiq (played by Fedi Nuril), an Indonesian student attending Al-Azhar University in Cairo, Egypt, who attracts beautiful young women left, right, and centre, four of them in fact:


Nurul (played by Melanie Putria), also an Indonesian in Egypt, the daughter of an important East Java kyai.


Noura (Zaskia Adya Mecca), an ungrateful Egyptian girl (Fahri saves her life but she betrays him later).


Maria (Carissa Putri) a Coptic Christian living next door to Fahri, who inexplicably converts to Islam at the end of the film.


Aisha (Rianti Cartwright), from a wealthy German-Arab family.

Last friday aku layan citer nie... nangis2 gak ler sket.. tu yg terus demam melarat2 nieh.. bley?? heheheh.. wat malus jerk... tp citer ni heavy jugak.. tp aku suker.. sbb sedih sgt.. emosi gitu.. islamic jugak ler yer... byk gak pengajaran dia... mcm pengorbanan yg sukarela ke...terpaksarela ker... ntahler.... percintaan... perasaannn.... yang kalo ikut logik mmg salah... tp kalau dah prasaan tu hadir.. macamana nak salah... aper yg aku merapik2 nie..

siler lah korang layan jugak citer nie... sbb aku ni susah sket nak sedih2 kalo tgk citer.. tp citer ni mmg sedih gak ler... kalo Pak Radie tu.. citer hindustan pon dia leh nangess.. ceh...ko nanges ke pa?..hahaha.. x kosa mak nak nangis citer aper tu?? ala yg hitrik roshan adik badik ngn shahrukh khan tu.. pastu shahrukh khan kawin ngn kajol tu.. mak apak shahrukh khan tak suker... tros pindah dok london ke mana tah... helooooo??? tu pon nak nanges ker??????

so tgk yerrr...jgn tak tgk...

5 comments:

Lenny said...

kabi kushi kabi gam tu ker... aku main belasah je nieh..

syiok ke citer ayat2 cinta nieh filla? aku kan ratu air mata.. kalau ko kata sedih.. aku kene sedia 2 kotak tissue nieh..

wah wah.. rajin ko update blog skang.. syabas!!!

genny da bomb said...

citer ni laki mak je layan...beround2 la sedih dia..hahah..lawak le kalo laki nanges tgk citer2 camgini..sonok la laki mak tgk kan...sbb citer pasal poligami gak kan..suke la kan hahahah

mannira said...

fila..org tgk cite ni ms tv3 siarkan...mmg sedih...pastu org baca plak buku cite dia lagi sedih ko...sebenarnya filem tu dia tak details sgt..tp dlm buku cite lg details...lg sedey...sila ko cari buku cite itu...

Mimie Ishak said...

cite nih mmg best giler sedis....tp sib baik aku tak nangis.. aku siap soh kawan aku download dr youtube sbb kamarul kate citer nih best....mase tuh kat M'sia tak ditayangkan lagi ..kamarul nengok citer nih kat jakarta ngan producer film die ...mase tu kat jakarta dorang tgh hangat promote citer nih......die pon nak nangis nengok citer..boleh? jiwang gak laki aku nih....

Mimy Hamid said...

"desir pasir di padang tandus segersang pemikiran hati terkisah ku di antara cinta yang rumit"....tgk aku dh jiwang nok......heeheh tp mmg layanzz