Tuesday, August 26, 2008

Menularrr di hari Jumaat...

yeah..i'm back.. lamanyer tak update blog..hehe.. u know what.. i took halfday last friday to be with my friend Anny.. kol office (reason kat klinik..skit prot)..hahah.. (shhhhh!!).. pastu dah halfway.. (dah jumpa anny pon!) baru brani kol Pak Radie..
Me : Pa, ma half day arinih..
Radie: mana? asal plak?
Me : Sumer staff kat office takder..dorang gi **** ada function..
Radie: abis tu asal lak?
Me : alaa tak perlah..saja jumpa Anny.. hhehhe..jujur tak ma bg tau ma gi mana?
Radie: Dah pegi baru nak ckp kan?
Me : Alaa..kalo ckp awal2 nanti awak membebel..x larat nak dgr okey..hehe
Radie: Dah lah..malas arr nak ckp.. ikut pala dia jekkk..
Anny : Hiiii Radiiiieee...........(anny menjerit aka menyampuk)
Me : heheh.. aper plak? kalo ma nak tipu..ma leh jer tipu.. tp ni jujur okey.. walopon kene marah..tp ckp gak!!
Radie: Yang menipu dah byk dah..
Me : Okay paaaa.....
Yer.. itu ler conversation aku ngn Pak Radie.. sbb Pak Radie mmg dah biasa ngn aku..aku pon dah biasa ngn dia.. sbb dia tau aku nie degil.. TETAP akan pegi gak.. aku lak dah tau Pak Radie confirm marah/membebel.. so aku redho jek tadah gegendang aku ni kan.. alaaa..dia bising2 gitu jek..kang dia ok lah..heheheh (nak sedapkan ati)..

So dari umah Anny kat area SS19 Subang tu.. Pak Guard tu tak kasi aku masuk..kuang asam tul.. aku nk tekencing lagik.. so i parked outside.. and called Anny..
Me: Hoii..ko kat ner?
anny: Ko kat ner?
Me: Aku kat guard umah ko lah.. naper aku lak tnggu ko? bukan ko yg kene tunggu aku?
anny: Yer..yer... aku dah nak sampai ko masuk je umah aku kunci kat tepi pintu..raba jek
Me: erm. (mls nak layan)
So aku jln kaki gi umah Anny.. dah masuk mcm pencuri.. gi toilet..pastu lepak dlm umah..tetiba aku dgr.. *Honk Honk Honkkkk* aku bajet ada lori kat seberang jalan sana tu.. aku diam jek.. pastu bunyik lagik *Honkkkk Honkkk*.. aku dah agak dah..ni mesti pompuan giler tu.. aku bukak pintu tgk Anny dlm kete... mati2 aku ingat lori.. rupanya dia.. aper daaa..pastu terus lompat masuk kete dier.. maka mula lah perjalanan kami yg tatau nak gi mana... Anny mcm biasa akan menyeret aku buat keje dia sekali... suh aku dok dlm kete dia gi amik barang.. gi anto barang.. keluar dating ngn aku sambil buat keje opis..bley?.. Pastu sementara nak jumpa engineer kat Bank Negara.. aku ngn anny gi lepak kat La Bodega Bangsar...
sangat selesa okay..sbb macam lepak dlm umah..kebetulan kusi yg aku duduk tu sama mcm kusi kat umah aku..tinggal lagi..kusi aku kusyen kaler kuning dah naik kepam..ni kat situ kusyen kaler maroon.. tahan kotor (sbb aku dah tumpahkan isi ayam dlm roti pita yg aku mkn)..hahahha.. tp x nampak sgt lah stain tu..heheh.kami snap gambo kami kaver2 line..sbb malu.. ada gang2 mat salleh tepi tu..kang dia kata nie jakun datang dari mana lak nieh..hehehe..
ni guna timer kot... sejuk nak mati dlm nie.. tp mmg mcm kat umah..sambil minum/makan.. leh cuci mata tgk gambo kat frame2 nie.. wuhooo..tesedak aku okeh!
gambar kami sumer tekepit2 jek..sbb x nak org nampak kami tengah begambar..maluuuu....

sama jelah plak gambo2 nie.. takperlah... ini jek gambo yg ado...

ok ler... lepas ujan lebat dah benti..kami lari gi kat kete anny.. leh plak side mirror kete dia tetanggal.. dah ler sambil drive pegang side mirror... (ko mmg cekap giler anny!!)..hahahha... bengong!.. pastu dok kat parking Bank Negara tnggu ler en. rahman ko yg x sampei2 tu... ramai ler plak yg keje2 kontrak tu usha2.. hishhh tolong skettttt ahhhh.... heheh...

Sampai Subang (umah anny) dah kul baper..jalan jam nak mati..sbb ujan lebat kat kl.. aku lepak umah anny sat... Cik Izan tolong buat Nes 3in1.. (dap nyer).. pastu aku kibab junkfood dia.. (sowi izan aku lapo giler!!)... hahahah.. sambil mkn sambil tebayang muker singer Pak Radie sbb bini dia tak balik2 umah lagik dah malam.. tp aku buat kewl ajer.. hahaa... pastu balik umah.. dah dekat2 kul 10mlm.. sms Pak Radie cakap aku nak sampai..kebetulan malam tu Pak Radie ada cycling aper tah nama dier "critical mass".. mcm tu ker spell? ntah ler... so jumpa Pak Radie kat area mamak tu.. alamakkkkk dia sangat stylo dah comel.. sbb dia buh tanduk lampu kaler merah yg sgt comel ngn flag mesia yg kecik sgt kat helmet basikal tu.. nampak 'sangat jahatttt...tp sgt comelll'... maap jgn meluat..saya tak puji muker dia comel... saya puji tanduk syaiton dier tu yg comel... huahahahahahhaha.... tp x amik gambo.. nanti saya masukkan gambo kalo ada kat website org lain... saya nak promote..kepada sesiapa yg ada basikal dan interested nak join..silalah join critical mass nie yer... (wah aku dah pandai masukkan link mcm nie) haha.. thanks to sue yer... hehehe..
Ini ler helmet laki gue... sgt comel kan?.. Pak Radie..ko mmg sajer jek kan? ko nak perhatian kan...hahahahha...
ini masa biler tah..tp ramai gak yg join temasuk ler budak baju merah helmet putih yg mcm tengah muntah darah ker aper tah dia buat situ? hahah.. Pa ko kenapa?

I don't know who is this blogger... cuma Pak Radie ckp dia nyer blog basikalputih ... sbb kat sini aku cilok gambo helmet Pak Radie..gambo x byk sgt.. sbb dorang lom upload..

*kita ikuti entry selepas ini.... (x der kene mengena ngn entry nie).. tp sbb entry tu lahhh... aku jam giler...aku jadik mcm robot... kaki sakit..bontot sakit... x leh bangun... jalan tekangkang2.. huh...sungguh seksa idop.. tepaksa amik emergency leave semalam(isnin).. hahahah... tungguuu....

15 comments:

Miss Moon said...

ha ha nko merayap ngan anny ek . Patut la pak radie gelisah je nko lom balik balik agi hahahah

...$weE+ 666... said...

wahhh sonok sungguh ko jumpa bestfwen ko menular di hari jumaat ek... sokmo la ko nih menular jer kojo! bila yg ko tak menular? huhuhu... skali lagik aku menjeles okehhh... aku skrg ni bizi, bizi, bizi, mcm takde life tau, sedih gilos... emo abis aku di hari selasa nih! mencik!

wehhh aku pun ada tanduk kecik syaiton tuuuuuu... aku kan 666, mesti ada! muahahahahahhaa... kan ada aku letak kat entry lelepas... tak sangka pak radie pun ada, bleh geng calit setan skalik harung... hahahahahhahaha... ewahhhhhhh jahat tapi comel gitu kan?! i likeeeeeeeeee....

aku baca dialog ko dgn radie tu aku nak tergelak okeh. aku sebijik mcm ko, degil. kalau aku nak wat, aku wat jerk. sam tak larat nak marah. kalau aku call inform dia aku half-day, respons dia slalunyer "oh ye ke? koyang dgn sapa? haaa ok lah!" cenggitu jer... serupa mcm aku tak bgtahu pun takpe... huhuhu... tapi sbb sedar status diri, kena la inform gak kan... ;-)

saspen btol aku, apakah kesinambungan entry slepas nih?!!! siap sakit kaki... bontot... takleh bangun... jalan tekangkang2... len macam jer tu... auwwwwww!!!~ *wink*

ila de cute said...

filla, aduhai ko ni asyik lepaks je...jeles jeles..aku jeles sebab aku tak melepak cam ko... best le ko ada bestfren cam anny tu..sib baik pak radie tu memahami ko kan...

aku suka gak le helmet pak radie yg cute tu...aku tau pak radie tu kan kreatif...hehhe biasalah ko jgn marah ek..aku ni kan fan club pak radie...hehehhe

filla, aku tau apsal ko kengkang...heheheh

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

ISHHH...MINAH NIH..KENGKANG TU PUN NK CITER KT ORG LAIN..MALU I..HEHEHEEH..AUWWWWWW...JGN BACA CITER NIH..JENG..JENG..JENG...

Filla said...

moon:bukan dia glisah..dia hangennn!
sweet666:aku kalo kol mmg perang arr..hahah..tp sbb aku buat bodo..so settle arr..hehe
ila:ko mmg lately ni sumer pak radie jer..tp ko carik aku gakkan?heheh
anonymous:ko ni Pak Radie..suker tau!!wat saspen jek..auwww...jeng jeng jeng....

Lenny said...

hahahhaa... ada2 je ko nieh ek filla... ko cuti2 ada menda nak buat bes ler.. aku cuti2.. dok umahhhh jee.... hahahha.. tak efisyen kan?

lama tak jumpa ko.. windu!

Filla said...

Lenny: i miss u too lah!! ko paksa si moon wat nasi dage.. konpem muker aku ada disitu gak! hahah

Mai Okinokiyo said...

filla, aku kasik entry ko ni kat pak lah nak?haha kasik dia tau ni staff gomen ni ngulo..haha

aku pun kdg2 half day aku xbgtau laki aku.kdg2 aku siap cuti lgi.pegi jalan sopink sorg2..tanpa rasa bersalah.pun bila dah thari baru ckp.pstu dia ckp okey jek..haha napela kite ni perangai cenggini kan?

azdra-azdra said...

tetiba byk2 ko citer, aku hanya focus tang kangkang sajork.. hahahahahahahhahaha leks pak radie... jgn hangin2 k..

mcm kie, ada MOU antara aku ngan dia. aku nak gi mana2, aku hanya perlu sms or kol. klu aku gi teman kwn aku balik jengka, which is 45 mins away from temerloh..dia hanya akan kata, hah jgn balik lama sgt.. tuh jer.. so sgt senang..hehehheh janji bgtau, klu tak bg tau..dia tau dari org lain, tuh yg mamee slurrppp kari berapi tuh.. masakkkkkkk!

lepas tuh sia2 jer kena perform malam itu.. hahahahahhahaha mcm mangkuk jer statement aku nih..

Miss Moon said...

aku nampak part nasik dagang tew .

nko saja je tau gunakan leny ....aku kalau mak yong nih aku tak sampai ati . next week kan poserrrrr nanti aku jemput korang berbuka poser kat umah ....ada ke org berbuka makan nasik dagang?

C!kpuanmuda® said...

wahh.. entry makan jek nih..menarik. ape yang sedap kat la bodega tu ek?

Filla said...

okinokiyo: sila jgn gitau PakLah yer..kang aku kene transfer kat JPM.. oh tidak!mai..aku x leh dok umah lama sgt..bedenyut kepala!haha
azdra2:aku suker part 'slurp kari berapi'..hahah
miss moon: yeay..syg moon..dapnyer..
CPM:la bodega bangsar aritu lupa lak apa nama dia..tp sandwiches dia mcm best2 gak lah.. kalo pegi jgn dok bwh..go upstairs..

flatfinger said...

cam kenai ja gambo helmet bertanduk tuh...hehhee...kim salam kat husband anda...

Lenny said...

moon: aku pon nampak part nasik dagang tuuu...

ada jeee.. org buka buat nasik dagang... alahaiii.. dah terasa2 kat tekak aku nieh weihhhhh.... moon.. mmg harapan besar kitorang serbu umah moon nieee.... sob sob.. lapo..