Wednesday, March 26, 2008

moments i live for..

thank you so much to my new cyber friend 'dilla-bangi' yg susah payah buatkan collage ni utk kasih aleeya..

lama tak citer pasal my acih nie... rindu plak nak story-mory progress acih nie.. jom tgk what this cheeky girl can do now...



1. pandai merajuk... everytime filla sidai baju kat luar..dia mesti nak nyibuk..pastu biler suh masuk dalam dia tak nak....aper lagi mmg kene pukul ler... pastu biler kene pukul tak nangis pon.. tegak jer dia bediri... sampai dah sakit kaki dia kene pukul..konpem dia lari msk dalam bilik terus tangkup muker kat comforter dier... tp tak nangis ok!!! sampai ler aku masuk pujuk...hehehe



2. mulut macam mak nenek... menjawab jer keje dier.. dia jer yg betul..orang lain sumer salah...sabo jeklah...

3. dah boleh becakap...dah tak der pelat2 sangat.. (nasib baik yang gagap dulu dah tak der!!) hahha..panik kejap time dia gagap2 dulu tu...

4. pembersih sangat..kalo suap nasi ke or food lain..kalo ada ler secebis kat tepi bibir pon.. kelam kabut suh lap..or dia yg lap sendiri... tangan x leh ler ada kotor sikit kelam kabut 'mama nak wash'...

5. nak sepit kuku..mmg dari baby lagi payah sungguh!! nak menghabiskan sepit 10 jari dia tu.. kalo dpt sepit pon..ada lah 4 jari lagik yg x dpt!!! hampeh tul...

6. kalo ajar perkataan baru mmg ssh sgt.. sbb ari tu dia tanya..'mama ni apa?'...dia tunjuk kat taik lalat tu... so filla pon ckp lah..'ooo..tu taik lalat'.. kasih mengamuk2 kata tu bukan taik lalat.. dia tanya lagi nak dekat 10 kali ler dia tanya..aku jawab..then dia ngamuk lagi.. ya ampun..sakit jiwa aku!! siap aku leh marah dia balik... 'hbs tu kalo bukan taik lalat tu apa?????' haaaa..kan aku dah marah... lepas 2 jam..baru dia leh terima hakikat tu taik lalat...sampai ler ke hari nie..hahahah...

7.skrg senang sikit ajak mandi..sbb baru belikan shampoo disney featuring mickey..hehe..wanginyer..tp bab gosok gigi..dia nak gosok sendiri..biler kita nk tolong dia tak kasi.. tp kadang jadik gak kes berebut..pastu mmg acih ngamuk ler..habis dia baling toothbrush dia tu..

tu jerlah dulu...dah tak ingat dah... heheheh....

3 comments:

Miss Moon said...

Bagus tul anak dara nko Filla tak nangis ...anak aku tew pantang aku jegil mata sket dah begkek dah ..kalau kena pok tang kaki tew mmg melalak tak hengat cam citer kena pukul ngan mak diri ngan mulut mencebik nyer masyaallah tak handsome langsung tapi lepas kena pujuk sket terus je hilang tangisan ...so aku tak tahu itew fakta atau auta hik hik hik .

Kasih nko dah hilang gagap nyer ek .Nih Isk plak . Kalau aku tanya Isk wat per ari nih ...mula la dia jawab ha ha ha ha Isk main ...aku rasa dia duk pikir nak susun ayat kots .

Aku skrg dah ulang alik darik umah sutan kat kajang . Isk pun secara automatiknya jadi Sutan kecik nko . Bermaharajalela ...semer dia nak semer dapats ...tapi bila time aku ngan sutan balik mmg akan dengar la ayat " isk cannot " " isk dont nanti kena pok " n etc etc...jeling je nenek dia n atok dia kan hik hik . Ari tew sutan jentik telinga Isk sebab dia balik baling kereta dia merata rata ...free free je dia kena sound ngan mak dia hahhahah siap sutan kata ooo mama dulu pukul pukul Mood tak pa ..Mood nak pukul Isk tak buley ...hahahhah ha sapa nak jwb tew . Mmg buah hati pengarang jantung la Isk tew ..

happy2gether said...

betul ek filla, moon, lagik besor dorang lgk panjang akal, kdg2 aku confuse nak marah ke tak, skang ni kalo x dengar ckp dia melalak sakan, mata pon dah cam ada eye bag sbb Syasya skang ratu air mata...kalo bole xmo tgk dia nangis camtu, tapi kalo biarkan takut dia spoilt...tapi mmg kalo time dorang behave, cair jek rasa kan...

Acih pembersih? eheh sure mewarisi ko ngan radie...tapi Acih mmg cheeky,suara pon ala2 serak2 manja cam ella...eheheh...

...$weE+ 666... said...

auwww! kasih dah ada LO arrr... cun sey! siap ada yg buatkan gituuu... ada sesapa sudi nak wat LO utk fenriz tak? kuakakakaka... aku dah baca smlm entry ni sbenarnyer, tapi bila nak komen tak ingat dah, coz baca ayat ko yg last tu... aku pon terjangkits sama... hehehe...

aku kan mmg suker baca apa saja pasal kasih. dari dulu sampai skrg. keep update tau poms! *muahz to kasih*