Tuesday, November 22, 2016

SMECTA untuk rawatan diarrhoea dari seawal usia bayi 1 bulan.

Susah tau nak dapat mak macam Kak Pilla ni heheheheh.. Suka makan.  Kat mana-mana pun boleh.. kat gerai? Huish sedap tuuuuu!! kat restoran? pon boleh, janji sedap.. Bawak je Kak Pilla makan di mana-mana.. confirm tertelan-telan airliur tengok makanan.. 

Lagi-lagi kalau gi travel, tak kira travel sendiri ke, dengan kawan ke atau dengan family dan anak-anak sekali pun, memang confirm makan kat luar.. Setakat sakit perut sebab makan kat luar tu memang perkara biasa hahahah..


Tengok tu.. rasa nak amik semua letak dalam pinggan ;)

 Kak Pilla kalau gi travel, perkara paling penting selain book hotel yang location best dan selesa, Kak Pilla paling suka buat research makan kat mana yang best hahahaha.. Teruk sangat perangai ni hehehe..  

 Uishhhh tengok ni... Ni makan kat gerai nasi campur makanan memang best.. Tapi satu je masalah.. balik hotel tetiba rasa sakit perut huk huk huk.. Masa tu baru terfikir.. makanan tadi tak bersih ke? dah nak basi ke? why sakit perut ni? Adoiiii dah tergendala program lain sebab nak melayan lepak dalam toilet hahaha..

Itu takpe.. tapi kalau bawak anak lagi lah stress kalau anak kena diarrhoea.  Jangan buat pasal ye.. mana nak mencari toilet? public toilet pulak tu... kang anak confirm meragam menangis kalau perut dia tak selesa.. sudahnya duduk diam-diam dalam bilik hotel.. apa pun tak boleh lah huhu..

Now Kak Pilla nak share dengan you all, especially ibu-ibu muda yang ada anak kecil dan sentiasa belajar untuk memastikan anak-anak kita sihat dan cuba protect mereka dari benda yang berbahaya.  Selalunya if ada anak kecil yang diserang diarrhoea atau cirit birit apa yang kita akan lakukan? Nak bagi ubat apa? Takkan baby kita nak bagi makan ubat orang dewasa pulak.. Noooo! jangan ya..

 1 kotak Smecta ni ada 30 sachets.  
Pernah dengan SMECTA?  Smecta ni actually is a French product dan jangan risau kerana ianya prescribed by doctors untuk diarrhoea treatment. Smecta ni ada unique structure yang mampu untuk menyerap bacteria, virus, toxin dan seterusnya boleh clearkan semua tu dari body system.  Smecta ni juga mampu untuk protect intestinal mucosa layer semasa cirit birit menyerang so that penyerapan nutrient akan less affected.  Sebab tu Smecta ni sangat sesuai dan selamat dari baby yang berumur 1 bulan.

Comel sangat travelling bag for kids ni kan?  Comel je anak pakai gi travel ;) Nak ke? hehehe.. Nanti end of entry Kak Pilla bagi ok?

Kalau kita plan nak travel with kids, jangan lupa bawa Smecta bersama.. Samalah macamana kita selalu bersedia dengan ubat demam, ubat selsema, minyak angin dan lain-lain.. Smecta juga penting sebab kanak-kanak selalu diserang diarrhoea bila travel ke tempat lain yang dia tak biasa.. Sometimes kita tak tau, maybe disebabkan air minuman? makanan? persekitaran.. semua tu boleh menjadi punca kepada sakit perut..

 Rasanya sedap sebab perisa Orange - Vanilla.. Don't worry anak mesti takde masalah dengan rasa ni.. Kalau anak kita masih baby boleh campurkan dalam botol susu ok?  Bancuh susu,, letak sekali smecta ni..

Ingat ya kalau boleh kita tak nak lah anak kecil kita kena diarrhoea sebab badan akan lemah dan kehilangan banyak air.. so better prepare siap-siap smecta ni bawak sekali masa gi travel..


Pengambilan Smecta

Untuk diambil selama at least 3 hari berturut-turut.

1 month - 1 year old
2 sachets / day (total 6 sachets)

1 year old and above
4 sachets / day (total 12 sachets)

Adult
6 sachets / day (total 18 sachets)

Korang boleh dapatkan 1 box Smecta di mana-mana pharmacies berdekatan.

Tapi Kak Pilla baik hati ni sebab nak buat giveaway 30 travelling bag comel untuk readers kesayangan via lucky draw.  Caranya mudah je, korang cuma perlu participate in a survey dan akan berpeluang dapat bag yang comel tu.. click here ---> https://thankiew.typeform.com/to/bsBkQM

Check out website mereka di www.smecta.com.my

Good luck semua!




Love, 
Filla.

10 comments:

lady dee said...

nak giveaway.done.tq kak pilla

Mizz As said...

done..semoga ada rezeki baby dpt bag tu..hehe

Nur Farhana said...

Sedapnya makanan, terliur pulak tengok gambarnya.

Unknown said...

done

Unknown said...

Done

Adam said...

Bag tu boleh guna untuk anak sekolah tak.
Ada jenis yg tak boleh.

Myalycia said...

comey sgt travel bag tu kak pila. ok done submit ;)

DiariYuszHarun said...

dah isi dah sevey tu

Fathiyah Jamaludin said...

mmg sy guna smecta ni dr anak sulung lg

Unknown said...

Dah isi survey. Hope dapat.amin